عروس های خوشبخت همین روزهای خیلی نزدیک

...اندکی صبر، سحر نزدیک است

عروس های خوشبخت همین روزهای خیلی نزدیک

...اندکی صبر، سحر نزدیک است

عروس های خوشبخت همین روزهای خیلی نزدیک

اعوذ بالله من الشیطان الرجیم
بسم الله الرحمن الرحیم

وَمِنْ آیَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَکُم مِّنْ أَنفُسِکُمْ أَزْوَاجاً لِّتَسْکُنُوا إِلَیْهَا وَجَعَلَ بَیْنَکُم مَّوَدَّةً وَرَحْمَةً إِنَّ فِی ذَلِکَ لَآیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُونَ (آیه 21 سوره روم)
*ترجمه : ‏
‏و یکی از نشانه‌های ( دالّ بر قدرت و عظمت ) خدا این است که از جنس خودتان همسرانی را برای شما آفرید تا در کنار آنان ( در پرتو جاذبه و کشش قلبی ) بیارامید ، و در میان شما و ایشان مهر و محبّت انداخت ( و هر یک را شیفته و دلباخته دیگری ساخت ، تا با آرامش و آسایش ، مایه شکوفائی و پرورش شخصیّت همدیگر شوید ، و پیوند زندگی انسانها و تعادل جسمانی و روحانی آنها برقرار و محفوظ باشد ) . مسلّماً در این ( امور ) نشانه‌ها و دلائلی ( بر عظمت و قدرت خدا ) است برای افرادی که ( درباره پدیده‌های جهان و آفریده‌های یزدان ) می‌اندیشند .‏
صدق الله العلی العظیم
+++++++++++++++++
اللهم عجل لولیک الفرج
+++++++++++++++++
ساعت 12 ظهر هر روز دعای سلامتی و فرج برای امام عزیزمان، امام عصرمان،امام غریبتر از امام حسین، قرار امام زمانی اینجاست.
+++++++++++++++++
خدایا فدات بشم یه نظری به ما کن ....
ببخش و آزادمون کن از عقاب کرده هامون....
بردار آزمایشی که از پسش برنمیام ....
کمکمون کن تنهامون نذار به دادمون برس
ای مهربانترین ای بخشنده ترین ...
++++++++++++++
دوستان خوبم...
این وبلاگ اساسا با توکل به الله و توسل به 14 معصوم (بر آنها درود) بنا نهاده شده است اگر لایق باشد تقدیم میکنیم به امام عصر امام زمان عجل الله فرجه الشریف
یا فارِسَ الْحِجازِ اَدْرِکنی یا اَبا صالِحُ الْمَهْدی اَدْرِکْنی یا اَبا الْقاسِمِ اَدْرِکْنی وَ لا تَدَغْنی اِنّی عاجِزٌ ذَلیلٌ
+++++++++++++++++
arosekhoshbakht@gmail.com
+++++++++++++++++
خداوندا ! سپاسگزارم از اینکه حاجتم را برآورده کردی و همسر الهی برای من در نظر گرفتی و قول دادی همین روزا به من عطا کنی تا ابد سپاسگزارم
+++
توجه : هرگونه کپی برداری وبلاگ تا اطلاع ثانوی ممنوع میباشد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

آخرین نظرات

نویسندگان

زن باشیم -آشپزی-ترحلوای شیرازی

سه شنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۴، ۰۲:۵۲ ب.ظ

تر حلوای شیرازی


مواد اولیه:

آرد برنج...................1پیمانه

نشاسته گل.................نصف پیمانه

گلاب......................نصف پیمانه

شکر.....................3/4 پیمانه
شیر.......................5پیمانه

آب سرد.................3پیمانه

زعفران آبکرده.........به مقدار لازم

خلال بادام وپسته.........به مقدار لازم

پودر نارگیل................به مقدار لازم


طرز تهیه:

نشاسته را با آب سرد مخلوط کرده واز صافی رد کنید.

آرد برنج را با شیر سرد مخلوط کرده و آن را هم زده تا یکدست شود، سپس ازصافی رد کنید.

این دو مخلوط را در ظرف نچسب مثل تفلون ریخته و روی حرارت ملایم گذاشته و مرتب هم بزنید. وقتی مواد به غلظت رسید.شکروگلاب را به آن اضافه کرده و باز هم زده تا مایه بجوش بیایدو غلیظ شود.پس از آنکه به غلظت موردنظر(از فرنی سفت تر) رسید.نصفی ازحلوا را در ظرفی دیگر ریخته و بقیه را با زعفران مخلوط کرده و هم بزنید.پس ازآن حلوای اول که سفید رنگ هست را درسینی ریخته و با چاقو یا قاشق روی آن را صاف کرده وبعد حلوای دوم که زعفرانی و زرد رنگ هست را روی حلوای سفید ریخته و صاف کنید و سپس با پودرنارگیل و خلال پسته و بادام تزئین کنید ودر آخر بوسیله چاقو بصورت لوزی یا مربع برش داده و در سینی بچینید.

نوش جان........

التماس دعا


۹۴/۰۸/۱۹ موافقین ۲ مخالفین ۰
سیده زهرا

نظرات  (۱۷)

سلام عزیزدلم .

چه خوشگل شده . دست این هنرمند درد نکنه .کلا هنرمندی زهرا جونم .  

سلام گلم متاسفانه گوشیم خراب واین عکس ار اینترنت گرفتم ....ولی خوب تر حلوا همین شکلی هست عزیز دلوم....توضیحات برای خودم بوده..
دیدم خیییییییییییلی وقت مطلبی نذاشتم گفتم حداقل این حلوای خوشمزه بذارم تا بعد...خدا کنه خوشتون اومده باشه گل نازنینم...

آره عزیزم خیلی خوشم اومده .

عزیزم برای پاسخ دادن به نظرات , پایین انتشار مطلب جدید یه کادر داره به اسم نظرات اونجا راحت میتونی جواب بذاری . البته اگه دوست داری .

پاسخ:
ممنون آبجی بخاطر راهنمایتون...لطف کردید عزیز
۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۴۵ نجیبه عروس خوشبخت 94
سلام سیده زهرا جونم عالی بود 
اگه میشه غذاهای فوری هم اموزش بده , انواع دسرها هم یاد بده
اگر برات زحمت نیست
من خیلی به اشپزی علاقه دارم
پاسخ:
سلام عزیزم چشم گلم حتما..خدا کنه خوشتون اومده باشه عزیز دلم.
سلام 
چه حلوای قشنگی،حتما خیلی ام خوشمزس
دست گلت درد نکنه آبجی.در اولین فرصت درست میکنم

پاسخ:
سلام آبجی آره خییییییییییلی خوشمزه هست..حتما درست کن آبجی...راستی قابل نداشت آبجی.
سلام 
ممنون خیلی خوب بود , ببخشید چند ساعت تو یخچال بمونه؟
هنگام برش دادن به ته ظرف نمی چسبه؟
پاسخ:
سلام عزیزم ممنون از لطفتون...عزیزم نیازی به یخچال نداره اما اگه نیاز دونستی میتونی در یخچال بذاری نه گلم نمیچسبه ولی موقع برش حتما با کاردک آروم برش زده ها رو بردار...درضمن برای هم زدن اون حتما از قاشق چوبی استفاده کنید...دوست داشته باشید میتونید خییییییییلی کم وانیل هم به اون اضافه کنید تا خوش عطرتر بشه..
۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۰:۰۰ رزصورتی (لیلا89)
سلام سیده زهرا جانم 
وایییییی دلم برای اون لهجه قشنگت یه ذره شده :))))
عزیزم ازت خواهش کنم اگه میشه طرز تهیه غذاهای شیرازی مثل کلم پلو، شیرین پلو و... رو هم بذاری 
درضمن این حلوا از رنگ و رخسارش معلومه که خیلی خوشمزه اس... 
مرسی خانم باسلیقه و کدبانو 
پاسخ:
سلاااااااام گمپ گلوم...چشم عزیزوم حتما....ووووووووووی گلوم ،گفتی کلم پلو دلوم قیلی ویلی رفت...دهنوم آب کند..والو عزیز دلوم نظر لطفتونه...آره والو ازخوشمزگی ای تر حلواوو هر چی بگم کم گفتم البته بستگی به مزاج آدما هم داره ها..دده(همون آبجی) خیییییییییییییییلی التماس دعا مخلص همه دده های(آبجی های) وبلاگ
ممنون سیده زهرا خانم
یه سوال دیگه چکار کنیم بوی خامی ارد برنج گرفته شه؟

پاسخ:
خواهش میکنم عزیزم...گلم فقط مقدار کمی گرمش کن و نیازی به بو دادن و یا تفت دادن نداره..
سلام سیده زهرا جون.خوبی عزیزم. چند وقت نبودی اما در عوض با دست پر اومدی. ممنون بابت آموزش خوبت :))))))
۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۲:۱۱ نجیبه عروس خوشبخت 94
سیده زهرا جون چه روزهایی اموزش اشپزی داری؟
کاش هر سری دو مدل یاد بدی
سلام محبوب قلبها خوبی عزیزم؟ممنون گلم شما محبت داری عزیز........

نجیبه جون روز 2شنبه ها اما امروز استثنا 3شنبه البته با اجازه سمیه جون گذاشتم....معلوم خیییییییییییلی مشتاق آشپزی هستیا گلوم...چشم سعی خودمو میکنم گمپ گلوم ...راستی چرا بچه ها اینقد کم میان به وبلاگ سر میزنند؟اصلا نیستن؟



۱۹ آبان ۹۴ ، ۲۲:۵۵ نجیبه عروس خوشبخت 94
ممنون سیده زهرا جونم اجرت با امام حسین
کاش تو وبلاگ مایده تبلیغ کنی شاید اطلاع ندارن

سلام سیده زهرا جون

خوبی عزیزم دلم برات تنگ شده بود ....ممنون بی نهایت حلوای زیبایی تشکر

۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۰ نجیبه عروس خوشبخت 94
سلام سیده زهرا جونم
من تر حلوا را درست کردم خیلی خوشمزه شد دستت درد نکنه
ولی نمیدونم چرا به صافی این عکس در نیومد , یعنی باید خیلی سفتش
می کردم؟
پاسخ:
سلام قربونت برم نوش جونت عزیز.....اول گلم دست اولت بوده تجربه نداشتی دوم اگه همه نکاتی که گفتم رعایت کنی آره..درضمن حتما باید ازصافی رد بشه و همچنین خیییییییییلی هم بزنی تا یکدست بشه وقتی توظرف ریختی و با ته قاشق یا کاردک صافش کردی و خوب سرد شد برش بزن...راستی آبجی مطمئنم برای بار دوم حتما عالییییییییییییییییییییی عالییییییییییییییییییییی میشه هرچند مطمئنم الانم عالیییییییییی درست کردی.
سلام
مرسی عالی بود
پاسخ:
سلام
قابل نداشت عزیزم
۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۵:۳۰ نجیبه عروس خوشبخت 94
من طبق نوشته هات درست کردم خیلی خوب شد 
فک کنم باید زیاد سرد میشد 
۲۶ آبان ۹۴ ، ۲۱:۵۱ بهاره شمال
چه جالب اصلا آرد رو تفت نمیدید
چه خوشگله

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی